Panik at the disco


/Varning för långt inlägg/


Alltså, jag måste ju bara berätta om min helg.. hahahah


Ja, så har man då varit i utomsocknes och hälsat på hemma hos Mr L.




Han skulle ju fira sin fördelsedag, så vi softade en dryg timma hemma hos honom innan det belv dags att köra ut i skogen "to the place"

Gästerna droppade in en efter en, och Mr L bjöd på både dryck och mat.
Dessvärre skulle ju alla hans vänner ÅXÅ bjuda... han fyllde ju trots allt år. Och eftersom folk droppade in på olika tider var ju varje snaps den "första" om man säger så.


baren

Jaa.. behöver jag säga mer?
Mr L:s resa slutade snarkandes i soffan runt 12 snåret..
-Han vaknar nog snart, var det nån som sa...
Men timmarna gick och han sov på. Och vad hade då JAG för val, i en främmande stad, mitt ute i buschen och med heeelt okända människor än att hålla mig nära min enda trygghet..

Så det var bara att snällt lägga sig i rummet intill i väntan på att Mr L ska vakna.
Dom omtänksamma gästerna drog igen dörren ut till lokalen så jag inte skulle bli störd, och jag hör i dunkel hur det plockas undan och musiken tystnar.

Och det var den förbenade DÖRREN som sedan visade sig ha saboterat allt.

Jag vaknar 06.00 och går ut till Mr L.
Men det vara bara det att soffan är inte fylld med någon Mr L.



Den är TOM... HEEELT jävla TOM !!

Han är inte dääär.. vars ääär han ??????
Jag går runt i alla utrymmen, springer ut och går runt huset, går tom ner till vattnet (och befarade det allra värsta)

Gode Gud. Vad faaan gör jag nu då ?
Inget batteri på min mobil, vilket inte hade gjort det minsta nytta heller, då jag inte har nån att ringa till. Det hjälper ju inte diret att ringa HEM (suck)

Men av någon oförklarlig anledning har jag HANS mobil på bordet intill soffan där jag legat, och jag ger mig på att ta mig in i åbäket (vilket tog en lång tid med, han har en I-Phone och jag bara hatar dom, knappt jag får den att öppna sig bara)

Kollar på alla jävla ikoner och fattar nada. Klickar här och där, drar med fingret som jag sett att folk gör..och kom till slut in på hans telefonbok.

Nästa moment; Vem f*n ska jag ringa ? Jag känner ju inte en jävel av hans vänner ännu.
Hm....
Jag börjar på A, och scrollar neråt. När jag kom till B ser jag ett namn jag känner igen iaf.

 
(kallar vi henne)

-Jaaaa ! Betty, Betty skriker jag högt i min ensamhet, där jag smakar på namnet..VAR det inte en Betty här igår ??

Kl 06.15 på Söndag morgon ringer Katti G:sson alltså upp en "Betty" som hade kunnat vara preciiis vem som helst, och inte alls den jag hoppades det skulle vara.

-Mmmm...jaaa?..zzzzzzzz.....
-Betty ? Hej det är Katti från Klubben (Vi var på en Mcklubb)... var du här igår? Han är borta ! Helt jävla BORTA !! vad ska jag gööra, Betty ??!!
-Va?.. är du KVAR där ute ?!
-Jaa, jag är ju det..

Vi lägger på efter att vi bestämt att hon ska försöka ringa på hans Hemnummer, som sagt så har ju jag hans mobil.
Hon återkommer med orden Inget svar...

Vi tänker och tänker....
Till slut kom jag ihåg en kille som han ofta pratar om, och jag försöker återberätta det för Betty.
-Aahh.. vänta nu, menar du "xxx"
-JAAAA !
-Jag har nog hans nummer. Jag ringer honom.

Vid det här laget har jag hunnit bli hungrig, och går husesyn. Jag hittar 2 st kakor i ett paket som jag glufsar i mig, och tar ett glas vatten..
-Jaa, han kommer och hämtar upp dig Katti, säger Betty när hon ringer upp igen. Och ännu bättre. Han har extra nyckel hem till Mr L !

**********************************************************************

Väl på plats hemma hos Mr L igen, möts jag av en "1 år äldre herre "som drar timmerstockar i sängen..
När jag vankat omkring i lägenheten en stund kan jag inte hålla mig längre.

-VAKNA !! Skriker jag i hans öra, och ruskar på honom. Nu får du f*n inte sova mer, för jag är FÖRBANNAD så in i helvete !!
Sen fick han sina fiskar varma kan jag lova. OJ OJ.. det RÖK från öronen på mig när jag gav honom en sammanfattning av ovan skrivna återberättelse.

När jag sedan andades in mellan orden i min utskällning, passade han på att flika in med:

-Men jag visste ju inte vart du vaar ? Jag visste ju inte att du låg i andra rummet (ni minns dörren?) 
Jag bara vaknade upp helt själv. Inte en människa så långt ögat når, och jag tänkte:
Vad fasen är nu detta ?!!
Var är Katti? och var är min mobil?
Var är folket?
Vad skulle jag göra liksom, än att ta mig hem till baslägret  ?

Såklart. Så hade nog jag med reagerat. Jag vet att han inte gjort NÅT med mening, för den mannen har ett hjärta av Guld..

Nu slutade allt lyckligt till slut, och Söndagen blev till den Bästa Söndag på mycket länge.

Vi myste bara, tittade på film.. och han grillade kött till mig.. och sen myste vi lite igen..

Så, det har varit en underbar weekend. Mycket händelserik frå man ju säga.. men inget man inte överlevde.

hahaha...




Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

men guuuuuuud. hahahahahahahahaha herregud

2011-05-16 @ 11:02:07
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Zilla

De verkar visst som om ja får hänga på nästa gång ialf! HAHAHHAHA :D

2011-05-16 @ 12:09:09
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/
Postat av: Mia

Ja de verkar ju som att de blev en händelserik helg iaf i slutändan =)

Tur du fick tag i Betty iaf..... annars hade de kunnat va liiiiite jobbigt......



Återigen så vidhåller vi alla vid ordspråket "lagd L ligger" haha

2011-05-16 @ 15:53:27
URL: http://miamartini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0