Premiär för Körslaget

Detta är en sammanfattning av helgen. Vi låg på hotel Fre-Lördag. Jag tänkte dokumentera Lördagen:



07.00 avgick så bussen på Fredagen mot Stockholm för "Team Ann-Louise" i Kristianstad.



När vi kom fram, runt 16.00, väntade det stressigaste schema som jag någonsin varit med om i mitt 47 åriga liv. Helt seriöst !

Vi fick varmkorv med bröd, som intogs på stående fot. Hundratals människor sprang om varandra i ett fullständigt kaos.
Där var filmteam som väntade på nästa "grej", pressfolk som spanade efter någon utmärkande körmedlem att intervjua, sminköserna kutade omkring med puderborsten i högsta hugg och duttade på näsor och pannor. I ett hörn står det röda laget och sjunger upp i en decibellnivå utan dess like !



Jag skymtar en tv som står på. Folk har samlats runt den. Det är knappt nåt ljud på, men det är koreografin dom spanar in på Gula lagets genrep.

-Du ska  till kostym !
-Ni ska till smink
-Frissorna väntar på er !

 

-Test av schen om 10 min !
-Filma "Bumper" om 5 min !
-Ditt halsband passar inte. Vi byter till detta !



- Jag kollar in dig i skärmen på genrepet, så säger jag till om du behöver en mörkare ögonskugga sen.
-Genrep med alla köreeeeeer.... !!!

.....någon svimmade på schen av vätskebrist och stress......

-Skynda er till kostym. Ni ska byta klänningar ! Och ni killar, samt Emelie, ni får tvätta bort dom blåa slingorna från håret !



och PANG ! så står vi på schen och programmet börjar. Klockan är ju för fasen 20.00 !

Att hinna bli nervös var inte att tänka på.

Direktsändning i 2 timmar.



20 minuter efter progammets slut sitter vi på bussen hem till Skåne igen.

....eh, vad hände liksom ?! :-O

Kommentarer
Postat av: Karin Risberg

Ja det kostar å vara i rampljuset;)

2011-03-23 @ 09:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0