Min liv som Skåning

Idag är jag lite extra full av Kärlek, och är så glad att jag har satt 2 vackra flickor till världen.



Dom är det finaste jag har, och dom är anledningen till att jag stiger upp på morgonen.
Dom är anledningen till att jag klarat alla kriser genom livet. Mina änglar..

Ärligt talat så tvivlar jag på att jag hade levt idag om jag inte haft barnen och Bamse vid min sida när jag haft det riktigt svårt. Bamse är människan som fick mig att ta beslutet att flytta ner hit - för Kärlekens skull. Och han är än idag, fast vi inte är tillsammans längre - den jag pratar om allt med. Det är han som känner mig bäst som person av alla här nere i Skåneland. Min allra, allra bästa vän.


Jag är glad att jag lever, och allt blev bara bättre och bättre med åren. Nu har jag blivit Mormor till världens underbaraste lilla tjej med.



Det är väldigt speciellt för mig, eftersom jag är adopterad och aldrig träffat varken min biologiska Mor eller Far. Så på nåt sätt känns det som allt börjar med mig..

Det är först sedan vi flyttade ner hit till Skåne som jag känner att jag började leva på riktigt faktiskt, ur MIN synvinkel. 9 år har gått, och jag har presterat mer på dom 9 åren än jag gjort på alla resterande år uppe i Norrland.
Nu tänker jag mest på hur jag utvecklats som person och mina mål i livet.

Jag har hittat många möjligheter att jobba med musiken som är mitt innersta kall.



Jag har varit festivalgeneral
Koreograf
Jag är sångerska i ett dansband
Jag har varit med i Musikslaget, Kristianstad
Körslaget för Tv4
Expedition Robinson för Tv 3


Och jag har lärt känna en himla massa människor, vissa har man sållat bort, andra har man behållt som värdefulla diamanter.
Mina barn har rotat sig och är båda två förlovade :-)


Jag lever, jag lever



Och jag är lycklig på många sätt !




Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Men GUD vilket fint inlägg! Tår i ögat:) Du e så fin älskade mor. Älskar dig så! <3

2011-06-30 @ 10:04:33
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0