Långfil !

Mobilt inlägg. Som bekant är jag ju Norrlänning, och jag kanske är kräsen när det gäller mat, jag vet inte..men jag äter inte Yoggi, inte gröt, inte filmjölk. Jag tycker inte OM det helt enkelt. Dock ÄLSKAR jag långfil ! Alla här nere säger : - Långfil !? Vad fan är DET för nåt ? Jo, jag kan tänka mig att det påminner om filmjölk, men det har en helt annan konsistens. Det är tjockt. Så tjockt att det inte rinner alls, utan vänder du en tallrik långfil upp och ner så faller filen i EN enda hög.. PLOFFS säger det bara. Förstår ni ? Jag kan inte förklara det bättre iaf. Nåväl. Det finns alltså bara att köpa i Norrland, och tills för 1 månad sen hade jag inte ätit långfil på 9 år. En dag säger Diana: MAMMA, dom har långfil på Maxi ! ! Jag tog raska steg mot hyllan..och där står dom, 2 paket långfil och bara skriker efter att få komma hem till min kyl. Jag åt och njöt.. Mmm, och det går utmärkt att äta det i Atkins med, så jag åt med gott samvete. Några dagar senare står jag vid filhyllan igen. TOMT ! Filen lyser med sin frånvaro. Jag köpte dom 2 litrarna som fanns innan, och inga fler har kommit in. En vecka senare finns dom där igen. 2 st enliters långfil, som jag snabbt råffar åt mig. Samma mönster följde dom nästkommande veckorna. Maxi tog hem 2 liter i veckan liksom. Dom kunde ju liksom inte fatta vad Som hände plötsligt, och dom blev glada så klart att långfilen plötsligt går ÅT. Och till MIN fasa ser jag igår att där i filhyllan står inte längre 2 paket utan SEX Paket ! *** Ehm.. Vad gör man NU då ? Hahaha. Den som gräver en grop.. ..

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

hahahaah

2011-07-03 @ 16:52:24
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0