Han tog fönstervägen ut..

I natt har jag sovit ut...RIKTIGT ordentligt.

Jag lade mig på soffan 18.00 för att kolla på mitt favvo Dr Phil ;-)
Slumrade till och från under den timman det pågick, för att sen somna in ordentligt kl 19..vaknade upp 21, tog ett bloss, och flyttade sen till sängen.. och sov till 06.00 när jag blev väckt av klockan.
DE ni !
Gissa en som behövde sova !!?



Inkräktare

Blev dock liiiite störd i natt, när jag vaknade av att ungkatten, "Mew" gjorde klart för mig att nåt inte var som det skulle.
"MooooooOOOOOOoooo.." morrade hon, så jag vaknade.
Hennes blick är riktad mot matskålen deras, och hon reser ragg över hela kroppen.

Så skymtar jag i mörkret, ett katt, "stor som ett hus" -mumsandes på mina katters mat.

-Nää, men NU har du hamnat fel,Hem med dig, säger jag.
Katten vänder på klacken och lufsar i lugn takt mot vardagsrummet, samma väg som han kommit in (hade fönstret öppet)
Men tydligen tycker Mew att han tog för lång tid på sig, för hon satte av efter honom och skrek ALLT vad hon kunde !!
Och HAN skrek för han blev så jävla rädd.. VILKET LIV det var !
Han var rätt desorienterad och fullkomligt KASTADE sig upp i gardinen, där han hängde och dinglade medan Mew satt under och skrek på honom.
Till slut  hittade han fönsterglipan och försvann som en avlöning ut i natten.

Efter det gick båda mina katter ett par rundor i lägenheten, för att dubbelkolla att inga inkräktare fanns kvar.
Sen kom hon upp i sängen och spann och var SÅ nöjd och stolt över att ha jagat bort den elake katten som tog hennes mat.

Och Matte, Kattis är HUR stolt som helst, över att ha så bra Vakt-katt !




Gulle gummsan min :-)


Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

hahaaa så sött

2011-04-06 @ 22:10:26
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Jag driver en tv-blogg som heter http://tvminnen.blogg.se

Nu efterlyser jag personer som har någon anknytning till tv:n på ett speciellt sätt som kan tänkas vara med i min tv-blogg. Har du till exempel varit publik i ett tv-program? Är du släkt med en jätte stor kändis? Var du ett av alfabetsbarnen i fem myror? Eller något annat liknande? Eller så kanske du känner någon person som har en speciell anknyning till tv:n om du inte känner att du har det? Skriv i så fall till mig om detta verkar intressant.

Trevlig dag!

Mvh

2011-04-10 @ 13:46:57
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0