Gösta LEVER efter 7 v i ett förråd !


Utslagen Gösta på sjukhuset..




GÖSTA LEVER !!


Ni som följer min blogg, vet att min älskade Gösta försvann från oss helt plötsligt den 9 September.



Gösta lever ! Efter att ha varit borta i 7 veckor, alltså nästan 2 månader. Detr är inte KLOKT !
Jag som trodde han gått undan för att dö, gammal som han är...

Igår fick jag ett samtal från min granne, som tagit emot en katt av vår vaktmästare. Han hade hittat Gösta i min egen källare, i ett o-låst förråd (om jag fattat rätt nu)

-Han är fruktansvärt undernärd och svag, stackaren, säger hon..
Jag sitter på jobbet när jag får samtalet, så jag börjar med att ringa veterinären och kolla att vi kan komma.
Sen sätter jag mig i bilen och hämtar upp Lotta och kissen.
I bilen känner jag paniken och stressen smyga sig på...jag trodde att han skulle vara halvdöd, och att detta blir hans sista färd.

Han är så svag, så svag,men spinner på så gott han kan för att visa sin uppskattning mot oss..
Han dricker vatten som en flodhäst, och vi gav honom några bitar mat som han slukade hela..

Han är smutsig, och tovig i sin päls, sover hela vägen i bilen, vilket säger mycket om hans tillstånd.

Väl framme i Hässleholm på Djursjukhuset får vi komma in direkt.
Han är frisk..han är FRISK!
Undernärd, Ja !.men han är friiisk !
Han har dragit på sig en ögoninfektion som vi fick droppar till, men annars mår han bra.
Dom sa, att han nog snart förbrukat alla sina liv nu, att det är ett under att kissen lever.


Idag var han så pass pigg att han var uppe och studsade med mig på morgonen. Han är vinglig eftersom han inte har varken muskler eller krafter, men han gjorde sitt allra bästa att visa sin uppskattning över att vara hemma igen.


Det bara lyser om honom, så glad är han !

Och vet ni, det är viii meeeed !

Tack Gud......

Kommentarer
Postat av: anouk - En Rookiemammas vardag

Åååååh vad fiint skrivet! Jaa vackra Mowgli<3 ett under ju!

2010-10-29 @ 10:51:43
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Carro

Haj, Kattis!



Guuud, vad underbart att katten klarat sig trots allt!! Blir skitglad!:) Han är ju helt fantastisk! Sju veckor utan mat och vatten, otroligt! Det hade man ju inte fixat själv ju. Kramen!

2010-10-29 @ 11:06:46
Postat av: Hanna

Underbart!!!!

2010-10-29 @ 12:22:12
Postat av: Sandra

Ååh vad skönt att han är hemma igen! :)



Hittade hit via Anouk. =)

2010-10-29 @ 12:39:55
URL: http://iamstarstruck.blogg.se/
Postat av: Lisa

Åh, lilla missen. Välkommen tillbaka Gösta. Tass och kram

2010-10-29 @ 12:47:27
URL: http://lisathea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0