Min mus

MÅNDAG 14/6
Första natten hemma efter Sweden Rock:

Vaknade vid 03.30 av att båda katterna TOK-blängde på ett och samma ställe på golvet intill min säng.
Visar sig att nån (antagligen Mew) tagit in en MUS i mitt j-a hus som dom leker med. Lattjar fram och tillbaka med den lille söte.

-Usch ändå. vad ska jag göra ? Jag lär ju aldrig kunna fånga den, vilket jag nog inte vågar heller (?), så länge den lever iaf.

Så jag får snällt försöka vänta ut dom, och hoppas på att dom snabbt leker den till döds, som dom ju gör.
Mina ögon blir tröttare och tröttare, och det sista jag såg innan jag utmattad slocknar, e den söte lille musen som är 5 ck lång, med gigantiska runda öron och pepparkornsögon, ställer sig på bakbenen, tar sats och hoppar upp mot kattens nos-vilken i sin tur svarar med en snabb högerlavett som heter duga.


Musen springer in bakom min tvättkorg....sen somnar jag.

Vaknar på morgonen och har inte en j-a aning om vart den är.
Fatta KÄNSLAN !!

-Den MÅSTE ju vara här nånstans ?!!.. Jag plockar och flyttar på möbler, städar och fejjar, men ingen mus.


TISDAG 15/6

Den LEVER !!
Och den e här inne någonstans !
Jag vaknar, stiger upp och kommer ut i hallen. Där är ett slagfält av samtliga skor från skohyllan som blivit nervälta och nu e utspridda över mitt lilla hallgolv.
Jag förstod direkt att katterna haft ett race med den lille.
Var e katterna nu då ?
Ser dom så i samma position som natten innan, fast nu står dom i givakt och blänger på vardagsrumsdörren:s baksida..

-AHAAA!!!?....Nu jäklar ska jag ha ut dig, säger jag, och sträcker mig efter ett örngott på torksträcket.
Men såklart läste musen mina tankar, och fat både jag och katterna försökte omringa den, hann den iväg och kutade bakom min bar dryga metern bort.

FREDAG 18/6

Sen dess har jag inte sett till den lilla odågan..
Baren e så tung att jag inte kan flytta den, så ni lär väl få höra av mig ang detta igen när "död-råtta-odören" smyger sig på.


Ps.
kanske man skulle klippa katten så här ? :



take care, folks.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0