Ny mus !!

Jaha. Då var det dags igen då.

Moment 1: Efter att ha lagt mig och vridit och vänt över 1 timma innan jag äntligen lyckades somna vid 01 tiden, vaknar jag av känslan att nåt inte står rätt till....

Då har katten stutsat upp i sängen, stolt spottat ut en FETE-nattfjäril, ni vet en sån tjock-svart-som är typ triangelformad.


-UAAAÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..!!! Jag stutsar upp ur sängen och viftar till äcklet.

Hmm..men vart tog den vägen nu då ?...sånt e ju inte HELLER tryggt, när man inte vet var dom tar vägen..
Men hann bara lägga mig, så kommer den "floffande" mot min sänglampa. Studsar mot den med en duns och landar på golvet, 30 cm från mina tofflor..

-he he he...du ska dööööden dööööö, säger jag och dammar till den så den blir platt som en pannkaka.
Katten springer runt och letar efter sitt byte en stund, jag släcker lampan.. NU ska här sovas.

SHURE !


Moment 2: Vaknar återigen av en känsla bara...tittar på klockan. Den står på 03.15
Jag kan urskilja båda katterna i halvmörkret på golvet alldeles nedanför min säng.
-Vad har ni NUU då ?
-Tänk att man ALDRIG får sova i de här huset.. säger jag irriterat och tänder lampan.

Vad ser jag, om inte en...

-Men för Helvete, Mew. Inte igen !!
Jag minns som igår senariot med mus Nr 1 för nån vecka sen (är det samma?) som ni kan läsa om HÄR.

Tur som attan att denna musen hade lite hjärna, för den sprang jagad upp på min sopskyffel. Jag schasade bort katten, och lyfte behändigt ut den lille...
Så var den historien över, för DENNA gången..


hahaha

Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

hahahahaha

2010-07-01 @ 15:14:49
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0