Har Mayaindianerna rätt ?

Idag på jobbet står vi ute och röker på rasten..



-Kolla SOLEN ! är det nån som utbrister...
-jaaaa, säger alla. GUD va härligt.

I nästa stund hör jag ett välbekant "skri" från himlen. Jag tittar upp och ser ett 20-tal gäss flaxa förbi ovanför våra huvuden.



-Man kunde nästan tro att det är vår, säger jag.

Men nu är det ju Vinter, och vi har inte någon vårsol som värmer våra själar, utan stearinljus, Luma, och adventsstjärnor i fönstren.

Det är vinter, den 7 December och 2 veckor kvar till Jul.

Så minns jag den notis jag läste för ca 1 vecka sedan.



Meteorologen Pär sa: att klimatet vi har nu är skrämmande.
Flyttfåglarna kommer TILLBAKA och vårblommorna slår ut........i DECEMBER.
Så jag undrar vart vi är på väg ?



Får mig osökt att tänka på filmen "2012"
Filmen är inspirerad av ett antal olika, helt ovetenskapliga hypoteser, främst att vissa tror att Mayakalendern tar slut, vilket skulle betyda jordens undergång. Somliga[vem?] tror också att den yttersta dagen kommer att inträffa då.Vi har någon gång berört det märkliga årtalet 2012. Enligt den berömda Maya-kalendern upphör världen som vi känner den att existera i slutet av december detta år.



Skrivet i profetior om den sista tiden:

"Vid deras åsyn darrar jorden, och himmelen bävar; solen och månen förmörkas, och stjärnorna mista sitt sken." (Joel. 2:10)

"Solen och månen förmörkas, och stjärnorna mista sitt sken." (Joel. 3:15)

"... och det skall ske på den dagen att ljuset skall bliva borta, ty himlaljusen skola förmörkas." (Sak. 14:6)

"Men strax efter den tidens vedermöda skall solen förmörkas och månen upphöra att giva sitt sken, och stjärnorna skola falla ifrån himmelen, och himmelens makter skola bäva." (Matt. 24:29)

"Och den femte göt ut sin skål över vilddjurets tron. Då blev dess rike förmörkat, och människorna beto sönder sina tungor i sin vånda." (Upp. 16:10)

Skrönor..? Kanske..kanske inte ?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0