hahaha..Jag är med i WIKIPEDIA !!

Fan, det tyckte jag var lite häftigt. Upptäckte det för någon månad sedan, men har aldrig blivit av att skriva om det...

Om du klickar
HÄR så kan du läsa mer.



Man hamnar inte där om man inte har en "erkänd källa", så nu har du kanske redan listat ut hur det gick till ?

Ja...."Robinson".

Det är inte ofta jag tänker på den tiden- Året var 2005, men jag kommer aldrig att glömma det.
Me då och då blir jag påmind om det, genom att någon tycker att dom "sett" mig någonstans och inte vet vaar... eller att folk tisslar och tasslar när man möter dom..ibland e det någon "modig" som frågar:
-Har du varit med i Robinson?

En sak jag aldrig glömmer, är när jag varit hemma bara någon dag, och är inne på vår kiosk..plötsligt är det någon som knackar på min rygg. Jag vänder mig om, och bemöts av en kille i 17-års åldern som lyser upp och säger:
-Kan jag få din autograf, Kattis ?
-Va..MIN? säger jag, innan slanten trillar ner och jag kom på...
-Ehh...jovisst..

Så här i efterhand minns man väl mest det positiva och roliga, men det var jobbigt....jääävligt jobbigt.

Bara ris, evigt natt/monsunregn. Åska och blixtar..ingenstans att ta skydd...dyngsur..
ingen tidsuppfattning..plötsligt är det tävling, igen...vi är hungriga...vi förlorade sista tävlingen ....Många nätter grät jag och ville bara hem. Jag längtade efter min familj. mina barn, Bamse...mat.osv osv.
ALLT man gjorde var tävling.

Men jag lärde mig mycket om hur man fungerar som människa i en kritisk situation..för det var kritiskt. Även om man inte uppfattar det så i soffan frzamför TV:n

Några Pressbilder från tiden:













Sen blev det dags att kora Vinnaren, Karolina Konrad.som var på MITT lag..hehe.
FET fest i Sthlm. Vi bodde på lyxhotel, och jag hade min Älskling, Bamse och min äldsta dotter, Diana med mig.
Tdningsnotis och bilder från festnatten:


Robinson Finalen 2005
Hotellet - 10 december

Det var ett kärt återseende när Robinson-gänget slöt upp en sista gång för att se den slutliga finalen på Hotellet i Stockholm. Glada miner och många kramar utbyttes bland deltagarna och allt gammalt groll verkade som bortblåst.
Det bjöds på buffé, drinkar och Dj Grand Daddy spelade skön soulmusik. När de körde igång finalen på storbilds-tv fanns det en härlig stämning i luften. Det skrattades gott åt Max konversation på plankan och när Ashberg slet av sig sin t-shirt visslades det enormt och man kunde se Ashberg skratta lite generat.

När vinnaren av Robinson 2005 äntligen kunde avslöjas så fick Karolina Konrad enormt mycket uppmärksamhet. Alla ville komma fram och gratulera den söta göteborgstösen, som är blott 23 år. Nu har hon kammat hem vinsten på 1 miljon svenska kronor i den tuffaste tävlingen av alla, Robinson.

Enligt de flesta är Karolina Konrad en värdig vinnare, då hon med sitt goda hjärta har fått alla på fall. En del av deltagarna såg lite smått bittra ut, men de verkade även glada för Konrads skull. Champagnen flödade och vid kl 22 var det dags för eftersläpp, då vänner och bekanta var välkomna. Hotellet fylldes snabbt och det blev succé kvällen igenom.

Deltagarna Lotta och Rafaela bjöd på sig själva genom att stå och tungkyssas på dansgolvet, till allas förvåning och förtjusning. Senare på kvällen kunde man se dem uppe på borden, där de svängde sina lurviga... Alla fick sin uppmärksamhet på ett eller annat sätt.

Det var en skön och glad stämning kvällen igenom, ett riktigt härligt gäng som har skapat ytterligare en säsong av den spännande expeditionen Robinson.


Fotograf & text: Rebecca Grünwald
Mail: [email protected]

Reporter: Maria Ahlkvist




Ännu fler bilder från festkvällen hittar du om du klickar HÄR...där finns även någon bild som jag fastnat på, men det gick inte att kopiera dom bara.








Kommentarer
Postat av: anouk

FAN ad coolt:D:D

2009-12-27 @ 12:46:21
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0