Tandvård inget för oss "fattiga"

Mina tänder alltså...



I natt har jag fått sova, men igår natt var det rent hemskt.
efter att ha lagt mig och sovit ca 30 minuter, vaknar jag med en fruktansvärd smärta i munnen, halsen och halva huvudet.
Tanden och tandköttet är så svullet att jag inte kan få ihop över-underkäke att nå varandra.



Till följd av detta har jag frossa med. Jag fryser så det inte är klokt.
Tar på mig kläder, och sätter på mig ett extra täcke..händer inget.
Jag funderar, och kommer på att jag ju har sovsäcken i skåpet.
Så 1 stycke dun-sovsäck till, och jag blir äntligen varm..

Nu ligger jag och kan inte tänka på NÅT annat än min värk. Inga tabletter hemma heller..det är mitt i natten dessutom. Ingen som kan hjälpa mig .

Jag kommer bli SINNESSJUK inatt !


Bara upp och vandra, och äntligen, efter 3 timmar lättar värken och jag kan somna.

Tandvärk är nog en av dom jävligaste smärtorna man kan ha. Den går inte att koppla bort heller.

Landet vi lever i har sett till detta.



Det är bara att se en människa i munnen, så kan man avgöra om dom e "rika" eller "fattiga".
Jag, och säkert många med mig tycker att tandvården borde ha samma system som sjukvården.
TÄNK om det hade kostat en 300 :- att gå till käftis.. Då kan jag lova att jag inte hade legat med jävulsk tandvärk till och från.

Nu har det varit lugnt i natt, helt underbart att fått sova. Peppar-Peppar.
Med facit i hand, efter många liknande situationer, vet jag att nu dröjer det några månader tills nästa "period" kommer med samma värk.

CARPE DIEM, folks


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

Ja=( hemskt...



Men det finns ju tandvårdsförsäkring nu. Man bedömmer tändernas skick- därefter bet man en summa om året och får all tandvård mn behöver.

2010-01-15 @ 09:15:48
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0