BINGOOOO !!!!!

När jag kommer in på jobbet i dag, berättar en kollega till mig, att hon van över 2000 kr på Bingo igår.
Och då går tankarna till min barndom direkt.

När jag var liten tjej fick jag alltid följa med Mamma på Bingo, och det var så roligt, minns jag.
Där satt "Bullmoster", jag, och Mamma på rad och spelade Bingo för hela slanten.
Och det bästa av ALLT var, att på den tiden vann man RIKTIGA priser, och RIKTIGA pengar! Inte som nu när man "vinner" Presentkort.

Jag minns att vi vann fruktkorgar på löpande band.



matkorgar med bla falukorvsringar i..    


Vi vann till och med en diskmaskin, du !



Och sen fanns det sidovinster minsann. Då fick man ett paket kaffe.

Ja det var tider det..... (myser)

Kommentarer
Postat av: Jonna

Nu finns det bil-bingo där man vinne riktiga pengar!!!

Det är skit kul. Iallafall när man vinner för då tutar man!! :)

2010-12-15 @ 09:26:49
URL: http://donnandoris.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0