Ny titel, OM jag får be..


Jag är MORMOR !!!

See så stooolt jag ääär.....*traaa la laaaa laa Laaaaaa...*




På nåt sätt känns det fortfarande som ett sus och dus. Har det verkligen HÄNT ?!

Jag åkte med min käre dotter & färstman in till förlossningen i Fredags eftermiddag.
Runt 20 timmar senare är min dotter Mamma, och jag är mormor.

Vill ni se den lille tösen så hälsa på hos min dotter i hennes blogg. Klicka HÄR.

Jag bidrar så länge med timmarna innan nedkomst:


Nu åker vi in..


Sista bilden på Preggomagen.


-Ut o promenera så det öppnar sig ! Lydiga Pre-föräldrar trippar fram mellan värkarna.

Så kom hon då..

Den 21 Aug kl 09.15 föds Världens vackraste Sumobrottare till tös, som knappt rymdes på vågen.

Hon väger nämligen 5,7KILO & 59 cm lång !

Stor uppståndelse och jubel och skratt infann sig när detta underbarn skymtade Världen utanför.
Personalen hade bråttom att meddela kollegorna , och kom tillbaka och berättade, att detta minsann var rekord på Kristianstad BB.
Aldrig någonsin har det fötts så stort barn där.


Nu e jag bara så LYCKLIG. Känns nästan som det är jag som fått barn igen...men så ÄR det ju också mitt eget kött och blod som gått vidare i generation.

Ytterligare en "Göransson" med Jamaicablod..


Kommer mera under dagen. Min helg var inte slut i och med detta, ska ni tro..

Kommentarer
Postat av: Maria - gravid bf 8 september

Stort grattis till dig Mormor.. :) Ja du har verkligen fått världens sötaste barnbarn, så sockersöt hon är på bilden på Anouks sida.. :) Jag smälte direkt.. :)



Men det är ju så att man ska göra en riktigt bra entré och det gjorde hon verkligen, genom att komma ut och vara störst på CSK och vara så där gudomligt söt.. :)



Härligt!!

2010-08-23 @ 12:26:49
URL: http://kamparlust.blogspot.com
Postat av: H.

grattis till guldklimpen!

2010-08-23 @ 13:42:14
URL: http://hjartatihanden.blogg.se/
Postat av: Caroline

Stort grattis Mormor Katti:)

Hon är underbart fin och en bättre mormor får man nog leta efter!

2010-08-23 @ 16:19:16
Postat av: Marie

Men så fin hon är!! Mamma upp i dagen, då jag inte sett pappan så mycket men det ja minns av din lilla flicka=) Blev så tårögd då jag läste din text. SÅ fint=) Grattis mormor

2010-08-23 @ 21:22:21
Postat av: anouk - nuförvirradsmåbarnsmor

Inte HELT störst... Men största FLICKAN iaf;)

2010-08-26 @ 10:47:38
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: Åsa

Shit alltså! Läste ikapp på din blogg medans mina ungar kollar barnprogrammen. Började nästan gråta när jag läser om förlossningen. Fan vad häftigt att bli mormor! Grattis och kram!

2010-08-26 @ 18:29:07
Postat av: Julia

Åh, jag tycker det är så spännande med ditt barnbarn! Min dotter var nämligen 20g tyngre, men 2cm kortare, vilket var rekord för Visby Lasarett. Helt otroligt att vi kvinnor kan gå igenom sådana förändringar i kroppen att vi för egen kraft kan få ut så stora barn :) Förstår att du är stolt mormor nu, hon är verkligen jättesöt lilla flickan!

2010-08-26 @ 22:16:52
URL: http://looseitnow.bloggplatsen.se
Postat av: Ann-Sofie

Åh vad fint! =) Hitta din blogg genom anouks och vad fint att hon har en sån fin mamma, och stolt mamma. Själv har jag bf 1 oktober och önskar så att min mamma kunde vara med och få uppleva första barnbarnet! Men tyvärr finns hon inte här.

Grattis till den nya rollen och lycka till!! =D

2010-08-27 @ 12:33:54
URL: http://futurum-nobis-est.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0