-VARNING !

Diana tycker jag e dum som tycker denna babyvärlden blivit lite underlig, gällande vad man får göra och inte får, under sin graviditet.



Antar att man e extra försiktig när man väntar sitt första barn. Misstolka inte mig nu, visst ska man ju vara försiktig, men när jag läser om alla varningar, känns det som det är 80 år sedan jag själv fick barn..

Jag har listat upp en bråkdel av alla VARNINGAR här.


Kan inte vara lätt vänta barn idag:


Ta inte Alvedon

Rensa inte kattlådan

Använd inte Otrivin Menthol nässpray

Andvänd inte spikmatta

Undvik vissa sorters ost

Drick inte vin, öl eller sprit

Ät inte rätter gjorda av lever eller fiskleverolja

Var försiktig med kosttillskott, örtprodukter, naturläkemedel och traditionella växtbaserade läkemedel

Putsa inte fönster

Använd inte medel med ginseng.

För mycket jod kan vara skadligt för barnet.

Ät inte rått kött, smaka inte på köttbullssmet

Ät inte skivat smörgåspålägg och kall färdigmat som närmar sig bäst-före-datum

Ät inte ost gjord av opastöriserad mjölk.
Ät inte mögelost och kittost som brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio.

Undvik  att äta lever

Var försiktig med gravad, rökt fisk och sushi

Avstå från tobak, som innehåller nikotin och en mängd andra skadliga ämnen.

Var försiktig med stora mängder kaffe och svart te

Undvik stark mat

Osv osv osv…………..


Kommentarer
Postat av: anouk - Gravid

aah. Men allt det där sitter i bakhuvudet- Det är inte så jobbigt. Enda jag saknar är eg gravad lax. Och vin förståss.

2010-03-31 @ 09:31:08
URL: http://anouk.blogg.se/
Postat av: my

tobak o alkohol tycker jag man ska avstå helt ifrån.. o inte dricka för möt koffein...

annars äter jag ALLT. äter gravad lax.. rökt ål mm mm gjorde jag me tindra med o henne blev de inget fel på iaf =)

2010-04-04 @ 14:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0