uppdaterad: Come to me, Kara karamiiiaaa....

Uppdaterad:
Nu kommer det kritik, och det är INTE för att jag inte vann. Ledningen var under ALL kritik igår.

Det är ett par som hade hand om Karaoken. Den skulle börja kl 23, så jag stressade som attan för att hinna. Vi kom dit 23.10, och när jag frågade om jag var för sent ute för att vara med fick jag till svar:
-JaVISST ja. Det skulle vara tävling också... (?!!?!!)

30 min senare hade dom fått in 3 anmälda inkl mig.
Dom stod och försökte säga nåt i mickarna, vilket inte gav NÅT resultat (nu förstår jag varför tävlingarna blivit inställda dom andra gångerna pga för få anmälda)

Jag tog micken, och förmedlade det som skulle sägas...på BROMÖLLA-VIS:

-Hallo !..Lyssna nu !
Är det nån som vill ha lite pengar ?
Om ni kommer upp å sjunger en truddelutt med era vänner, så kan ni vinna 500 spänn att köpa öl i baren för.....

5 minuter senare har vi ytterligare 7 anmälningar.

Hade dom nu varit Bromöllabor som hade hand om detta, hade dom också vetat, att det inte funkar att folket ska rösta fram en vinnare, alternativt tagit lärdom av föregående Lördagskvällar när inget funkat.
Folket har alldeles nog med att hålla reda på var baren är liksom.
Dom skiter fullst'ndigt i sånt trams.

Så resultatet blev, att den eller dom som fortfarande hade NÅN kompis som inte var redlös, och som fattade att dom skulle skriva ner ett N.A.M.N på lilla lappen dom hade i sin hand....ja den personen vann !
Kan inte tagit många sekunder att räkna dom rösterna..



Jag såg en kille vid ett bord. Han tittade förvånad på lappen han "plötsligt, från ingenstans" hade i sin hand. Han höjde på ögonbrynen, ryckte på axlarna och kastade bort den...

Jag gratulerar Anders, som tog hem priset. Den ende på stället som var nykter för övrigt. Karaokevärdinnan sprang runt bland borden och festade vilt...*hostar..* Hmm...

 Var nykter när du jobbar !

Tack för ordet.




Ikväll e det Karaoketävling nere i vår lilla byhåla :-)
Skönt vara på hemmaplan ändå, så det blir inget City ikväll.
Ska kolla in konkurrensen lite, kanske man drar en låt...
1000 :- brukar det vara i pris..Inte illa IFALL det skulle funka :-)

Ha en go Valborg, folks.


Kommentarer
Postat av: Mia

vem vann??? :)eller va de ingen??

2010-05-01 @ 16:16:35
URL: http://magicalfairytale.blogg.se/
Postat av: Mia

fan va trög jag e...HAHAHA!!!!

2010-05-01 @ 16:30:56
URL: http://magicalfairytale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0