Bus



Och VET ni vilken underbar helg jag har haft !!

Fredag slutade jag kl 10.00 (!!), och gick direkt till Diana och lilla Knoddelina. Där var det fullt action med att packa för henne, och kl 22 tuffade hon iväg mot huvudstaden.

Hon hade skrivit en mycket utförlig lista på mattider, måltider & sovstunder.
-Var beredd på att du inte får sova så jättemycket, Mamma..  och sen vaknar hon nog redan vid 05 på morgonen.
-Okey, svarar jag och läser vidare på listan;"ca 23/00 tiden vaknar hon och vill ha välling"

När 23 infann sig var jag jääätte trött, och kämpade som en Gnu för att hålla mig vaken till tösen nu fått sin natt-välling..

Lördag
Jag lyckades inte.... vaknade kl 02.45 och studsade upp ur soffan likt en champagnekork som smäller i taket !
Jag svänger runt med benet över bordet i allt virrvarr och ett glas golvade och gick i en massa bitar.

/ Hon har inte vaknat !!??....Varför har hon inte VAKNAT !?? /

IN i hennes rum och se så hon andas... pust.

Jag är alldeles snurrig i skallen av mitt hastiga uppvaknande, men försöker plocka upp glaset så gott det går, för att sen dunka mot kudden igen.
Och vaknade.. 06.00 av en jollrande piga som sken upp som en sol när jag kom in till henne..

Sen tog vi en promenad i solen, satt på en filt och lekte med gräset i nästan 2 timmar, vi hoppade i sängen och badade i diskhon.



ÅÅÅH, vad hon älskade det ! (Så gjorde jag alltid med mina ungar)
Mormors vackraste somnade så in vid 18.30 tiden, och så kom Pappa B hem från Prag med en fiiin flaska Rom som tack för hjälpen med tösen.

En snabb-rapport av honom/till honom, sen rusa iväg hemåt där jag möts av Mr L, som snällt satt på parkbänken och väntade..
*smile*
Rätt snabbt kom vi fram till att vi drar på Mc-fest i Mjällby, och jag vill ju klart ha med mig en tjejkompis.
Valet var rätt så självklart, och Zillis blev mer eller mindre tvingad av mig att följa med oss, fast jag tror inte hon tyckte illa om det, hihihi

En as-trevlig kväll där det dansades hejvilt.
Zillis besökte tom scenen, och sen försökte hon köpa öl i baren med inträdesbiljetten (!!??!!) .. och en tjej jag pratade med frågade om jag varit kille tidigare !!!!!!!!?????
Ehm.. trodde man hört det mesta. Hahaha. Men hon var mycket trevlig - nöjde sig med svaret hon fick, sen dansade hon iväg ut bland folkmassan och försvann lika fort som hon ploppade upp framför mig..

Väl hemma igen somnade Mr L i soffan som en klubbad säl, och volymen på hans snarkningar var bevis på att han gjort ett mycket smart val som lade sig där. Tack ! ;-)





Sköna Söndag
............................ ringer telefonen..
(Läs på breeed Skånska)
-Vad gööör du ?
-Ingenting speciellt..
-Brrraao, när kan du vaora i Äislööuv ? Vi ska öyva idaåg.

:-O

Så Sköna Söndag avbröts abruppt av att jag snällt fick sätta mig på tåget och åka till Eslöv.
Det var spännande att träffa alla, och i pausen blev vi bjudna på värsta grillbuffe´n, som frun i huset fixat med.

 
Mums !



När jag var på hemmaplan igen är klockan 23.50, softa en kvart vid tv:n, och duns i säng.

And here we are. Back@work.

Zzzzzzzzzzz.......






Kommentarer
Postat av: Zilla

HAHAHAHA Ja skrattar ihjäl mig,de va verkligen en skitkul kväll jag har en del sådana där små minnen ifrån kvällen som ja har skrattat MYCKET åt!! :D

2011-05-09 @ 09:50:06
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/
Postat av: anouk - I Huvudet på Rookiemamman

ojojoj vilken helg!:D haha. Men vilket underbart inlägg. Ja du hade det tur med henne minsann. I morse vaknade hon halv sexi vanig ordning? haha

2011-05-09 @ 19:27:23
URL: http://anouk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0