Kaka söker maka

Vad härligt det känns att kunna skratta åt allt j'a elände man ska vara med om, eller hur ?!

Det som högg mest i mitt hjärta var nog sveket från "vännen".
Karlar kommer och går, hälften är tydligen rötägg, men man fixar ju sånt.
Men var det inte vännerna som skulle bestå ?

Kanske jag är alldeles för godtrogen som kommer från Norrland.
I norr utgår man från att alla är ärliga, tydligen får man utgå från att alla är Oärliga här i Söder´n ?

Lite av min heder sparade jag gällande denna "vän". Jag hade en känning som visade sig vara rätt så här i efterhand.
Och ärlig som man är, så SA jag till henne:

-Jag litar inte på dig, förrän motsatsen bevisas, detta känns inte riktigt bra... (detta var för två veckor sedan)

Att jag inte gick på magkänslan redan då, för då KANSKE detta inte hade behövt hända.
Lägg märke till att jag skrev KANSKE, för det var idiotiska JAG som presenterade dom för varandra innan jag sa hur jag kände,till henne 2 veckor tidigare.
Jag hade väl inte en TANKE på att sånt här skulle hända mig IGEN !! Jag menar, hur stora är oddsen liksom ?

Men NEJ då, för DÅ passar dom på att byta telefnnummer utan att jag vet nåt om det förrän efteråt. Och gudarna ska veta hur mycket kontakt dom haft under dessa veckor.

RÖTÄGG. Ni förtjänar varandra faktiskt. Vilken tur att ni drogs till varann. Kaka söker maka.

Det kanske inte ens var för MIN skull han kom hit i helgen... säkert en dum tanke. HOPPAS den är dum, men man har ju inte en j'a aning alltså.

Tankarna knuffas, och det onda står i krig mot det goda som jag faktiskt sett i honom.
Var allt ett spel ?

Jag fattar faktiskt ingenting.

men va tusan.
Jag sitter här vid datorn. Jag är hel och ren. Har bara fällt 6 1/2 tår för honom, och nästa gång jag gråter ska det bannemej vara av GLÄDJE !

Jag har mina barn, och mtt barnbarn att glädjas åt. Fast jobb, jag kan bränna flis och ha skoj..

Och förhoppningsviiis RIKTIGA vänner i mitt liv nu.

Jag är på min vakt, men har kul under tiden.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är faktiskt så att ju längre ner i söder man kommer, ju mer skit hittar man. Jag tror helt och fullt att folk är mindre ärliga i söder än vad de är i norr. I fortsättningen får du börja ställa en kontrollfråga så fort du träffar nytt folk.

- Är du från norrland?

- Nää

- Tack och hej!

Bergsäker metod tror jag!

2010-09-02 @ 11:50:13
Postat av: Malin L

Herregud säger jag bara....helt sjukt detta ju! :( Kram

2010-09-02 @ 15:59:24
Postat av: Haffe

Ja, jag finner inga ord för detta...vilka idioter..du är värd mer vännen! Du kan lita på mig för jag är inte från skåne:)..jag har har bott i Småland hahah

2010-09-03 @ 08:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0