Skadad

Det är alldeles för sällan jag läser böcker, men då och då hittar jag den "rätta" boken.
Den rätta, som fängslar mig från blad 1.
Som jag inte lägger ifrån mig efter första kapitlet.
Det ska vara sanna berättelser, drama..

Jag rek. VARMT dessa två böcker;


...När Cathy tog emot Jodie visste hon inte vad som låg bakom Jodies chockerande beteende. Hon skär sig själv, slåss och gömmer sig bakom flera olika personligheter som hon har gett olika namn. Allt eftersom Cathy kommer Jodie närmre lär sig den lilla flickan att hon kan lita på Cathy och anförtro sin fruktansvärda historia till henne.





....En annan gömmer ett laddat gevär i lägenheten och misshandlar både mamman och barnen. Det är en barndom fylld av alkohol, knark, misshandel, mobbning, svält och hot. Dottern tvingas som liten flicka ta hand om både hushållet och sin berusade mamma. Äldste sonen, som lider av en cp-skada, får i tonåren uppleva hur hans mamma stjäl hans pensionspengar och låter honom svälta. Och yngste sonen blir tidigt kriminell och narkoman och avlider endast 25 år gammal i en bilolycka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0