Lång natt - långt inlägg

Chaufför ikväll ?...Tja, Okey då.



Sagt och gjort, jag lämnade honom på festen i Gualöv vid 20 tiden.. åkte hem och softade i soffan.
Vid 01 började jag bli trött, och hade redan slumrat flera ggr.
Så jag skrev och frågade om han visste TYP när han ska ha skjuts hem, vilket han inte visste för dom hade så roligt på festen. Det kan man ju förstå..
-Helt okey, men senast vid 03 ändå, för jag vill inte stiga upp  MITT i natten vid 04, 05 på natten och köra..

När klockan är 02.30 blir jag väckt av ett sms. "Vi är på g om 2 timmar"..............Om 2 TIMMAR, tänkte jag. Aldrig att jag stiger upp vid 05 och hämtar honom, vilket han visste med (men säker glömt)

Kl 03.50 ringer en kraftigt berusad K och vill ha skjuts hem.
-Men vi pratade ju om det innan ikväll, sa jag. Jag kommer inte nu. Det vräker ner snö också..
-Joo...men hon tjatar och tjatar på mig här..
Sen hör jag ett jäkla liv och dom kommer i luven på varandra.
Efter att ha fått ytterligare 3 telefonsamtal, om att hämta...(där jag trots allt klär på mig), bara fär att få ytterligare ett samtal där jag inte behööööver (klär av mig igen)

När det ringer sista ggn, och jag inte behöööver hämta, lägger jag mig igen och tänker att nu slår jag av mobilen. Svär en radda fula ord med..

Nej, då ringer J från samma fest, och kommer inte HEM, hon e alldeles förtvivlad stackarn, för hon ska upp och jobba i morgon. K har blivit putt i deras munhugg så han drog hem med taxi.
-Suuck....Ja jag kommer då.

Sagt o gjort. Kl 04.00 sätter jag mig i bilen, och ser at nu e det myyycke snö ute !
Hämtar upp J och kör henne hem...
SEN börjar det jävlas kan jag säga.

Bil-helvetet kör fast i snön !!
Jag kommer inte en dm åt något håll. Har ALDRIG varit med om sämre däck, alltså. !  "¤%/()= )=&%¤¤""W/¤)




-Kom ut och PUTTA! skriver jag till J som hunnit in.
Putt och putt...skratt och nästan tårar från min sida, som är duktigt trött och irriterad.

Men J hon bara skrattar, för hon e på Pikkalurven och allt e sååå roligt. Hon halkar och ramlar omkull. Hennes käft går stup i kvarten, och ibland har jag bara lust att knyta halsduken för munnen på henne där jag halvt panikartat försöker ta mig loss. JAG VILL HEM !
Lönlöst.

Bara att lämna bilen där i MITTEN av den redan smala vägen och gå in. Snön fortsätter falla, och jag tar en titt på mig själv.
Hur ser jag UT egentligen.

Här står jag mitt i natten typ ute i ödemarken, hos J och röker under fläkten för att jag inte kommer HEM.
Vilket jag verkligen inte hade räknat med, eftersom jag fortfarande har på mig mitt urtvättade nattlinne, med ett hål under armen stort nog att kunna trycka in skallen i, ingen Bh, inga strumpor i skorna, och ett par 3 nummer för stora mjukisbyxor. 

-HAHAHAHA...vi skrattar åt eländet igen.
Tiden går och vi passar på att uppdatera oss i varandras liv (riktigt trevligt). Är ett tag sen vi snackat på det viset.

Plötsligt ser jag ett ljussken komma utifrån i ögonvrån. Där står en bil framför min, och kommer inte förbi.
Snabbt som fan tar vi på oss dojjorna och kutar ut.
Vi måste ju förklara oss.

Men damen var väl utrustad med gott humör, och sand i en hink i bilen. Och efter ytterligare några turer kommer jag LOSS !!!!
.....................bara för att fastna igen 4 meter bort.

Som vanligt går käften i ett på J där hon står lutad mot rutan. Ingen jacka har hon nu, diademet hänger på sniskan och skorna har hon bara tagit på till hälften.

-ja..där ser du Katti. Vi skulle stannat inne. Nu sitter du fast igen. Vad ska vi göra ? Jag ringer till någon. Prova backa. Eller förresten kör framåt. E du fast ännu ?...och blaa blaa blaa.
-Tänk om du bara skulle hålla TRUTEN så skulle allt bli bra !
-varför dåå..?



-Jag vill ju höra motorn hur den jobbar...Och den jobbar "sliiiir...sliiir....sliiir"

Ja ja. Jag kom til slut loss och kom ut på en lite större väg som plogbilen precis kört på.
Puust...

Så jag var hemma kl 07.30 på morgonen.
Då var det dags för morgonsysslorna. UT med hunden, som som vanligt bara ÄLSKADE snön.





Å nu ska jag SOVA !! Hoppas jag slipper ut överhuvudtaget idag.




Still Happy, folks.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi. Men stackare där. Hoppas du får sova idag då =)

2010-02-20 @ 09:45:17
URL: http://lisathea.blogg.se/
Postat av: Zandris

Hahahahahahah.... men va fan Katti!!! Vilken jäkla otur du har. De där två brukar aldrig hålla sams när de festar hihihihih. Och det är ALLTID den andres fel!!! ;)

Ja, de är för goa hihihii... men inte vid den tiden på natten/morgonen kan jag tänka ;) Hoppas att du sov gott sen iallafall. Kram



K och J... jag tycker gott ni kan ge Katti en liten blomma eller nått, om ni läser detta. För allt hon fick stå ut med :D hahahahahaha Usch.

2010-02-21 @ 12:34:03
URL: http://.scollection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0