Terminal-brills

Så !
Nu har jag varit på Specsavers och kollat min syn.




Han menade på att jag går på "känn" på Vä öga, och inte klarat mig utan det högra.
Hmm... VA?!.hahaha


                                         

Hur som helst, så ska jag få ett par Terminal-brills, som då ftg står för. Det e bra att det finns en lag för det.
Ja, alltså.. om man sitter vid datorn mer än 1 timma/dag så har ens ftg skyldighet att bistå med terminalglasögon om behov finns.



Vad är egentligen terminalglasögon?

Terminalglasögon är ett par glasögon utprovade och tillverkade för att användas vid tex bildskärmsarbete.
Då mäter man dom olika avstånden mellan en själv till skärm, Manus och tangentbord.



Arbetsgivaren skall tillhandahålla arbetstagaren särskilda glasögon, som är utprovade för bildskärmsarbetet, om en synundersökning visar att sådana behov föreligger. Synundersökning skall därefter ordnas med regelbundna intervall, samt när arbetstagare upplever besvär som kan ha samband med synkraven i arbetet.

Terminalglasögon/arbetsglasögon är avdragsgilla för arbetsgivaren


Så nu har jag lånat hem 2 par brills, och meningen e att jag ska ha bestämt mig tills i morgon redan.
Men man vill ju kolla in dom i olika miljöer liksom. Hemma, med lite smycken osv..höra vad andra tycker, eller hur ?
Kan tillägga att det inte e dom snyggaste bågarna man har att välja på. Men jag lägger till några hundra själv och får nåt jag trivs med. Det e det värt.

Bilder på bågarna kommer under kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0