Du måste rycka in !

...................Lördag morgon...............

Jag har precis blivit Mormor, skådat den lille tösabiten i några timmar, och sitter så och väntar på bussen hem.
Ååååh, vad jag ska sooova, ja så hann jag tänka - men så blev icke fallet!

Telefonen ringer:
-Tjena bruden.....duu, vi har fått sjukdom i bandet. Kan du hoppa in i kväll ?
-Eh...oj !.... Var ska ni spela?
-I Lund på Grand Hotel. Så du kan väl vara här läs Eslöv till kl 15 va ?

Jag tittar på klockan ?.... den är 12 nu.. (!?)
-JaVISST ! det e jag i ett nötskal

När jag kliver på bussen känner jag stressen smyga inpå. Bussen hem tar ju nästan 30 minuter.
Jag har inte duschat sen igår morse, är vrålhungrig, och har ingen som HELST aning om vad jag ska ha på mig.

Väl hemma ringer jag direkt efter pizza och kutar till garderoben.
Klockan är 12.45.
Telefonen ringer..

-Hallo ?
-Tjena. Jag kommer och hämtar dig, slipper vi ta 2 bilar. Är du färdig typ 13.15 ?
-Näää, det är jag VERKLIGEN inte !
-Jo, men vi måste köra då. Vi behöver kolla igenom vad du ska köra för låtar med ju...
-13.45 får det bli. Inte en minut tidigare...

Så bär det av då. Svetten lackar av allt kutande i lägenheten, men nu sitter jag i bilen i alla fall.

I Eslöv väntar så bandets buss som ska ta oss vidare till Lund.



Sen bär det av..






Efter rigg, fixade vi till oss, käkade, drack massor med vatten, sjöng upp oss...sen upp på schen.




Redo för att möta publiken.

SEN kan ni tro jag var slut som artist, hemma igen kl 04.30 på morgonen.

zzzzzz................



Vilken Underbar helg !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0