Var går gränsen för otrohet ?

Var går gränsen när det gäller otrohet? Är det när du haft sex med någon annan ?


De män och kvinnor som är gifta eller är i förhållanden och som utvecklar en djup vänskap med någon annan av det motsatta könet är lika mycket otrogna mot sina respektive som de som har sex med andra, menar Philip Hodson, medlem i det brittiska rådgivnings- och psykoterapiförbundet (British Association for Counselling and Psychotherapy).




Jag känner att gränsen är hårfin här.
Man kan ju ha TANKAR om en annan människa, och många menar på att man redan i Tanken är otrogen.
Tanken, tycker nog jag att man inte kan räkna som otrohet, pga att partnern man fantiserar OM inte deltar rent fysiskt....fantasier. Alla fantiserar, enligt min mening.
Dock har jag hört folk säga att dom ALDRIG fantiserar om andra än sin partner.

Min regel är:
Så länge du uppträder på ett visst sätt mot en annan, och du känner att du kan göra samma sak FRAMFÖR din kille, är du inte otrogen.
Gör du däremot någonting du inte skulle göra framför din kille...så är du otrogen.

Så vad säger ni folks ...

Var går din gräns för otrohet?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0