Träffade "Bildoktorn" ikväll !!

I kväll träffade jag en människa med riktgit stort hjärta.

Min "Sally" knakar lite i fogarna, så jag har köpt ett nytt termostat, för jag trodde att det var det som behövdes för att hon ska bli "frisk" och ge mig värme i kupe´n.

Ringer till Ulla..

-Ulla, var sitter det där termostatet här under huven egentligen ?


-Du får snacka med **, han är en hejjare på bilar..vänta lite...han ligger på soffan. Ska se om han e vaken.

"han":
-Jo det sitter....om du kollar där vid......eller vad tusan, var är du ? säger mannen, som jag inte har en aning om vem han är.
-Jag är på Tradarn. (Gaturestaurang) Körde hit för att hälsa på en vän.
-Ja, men jag kommer dit. E där om 20 minuter..

Sagt och gjort.
En stund senare rullar en man in på uppfarten, ca 65 bast. Han dyker ner under huven direkt..

-Hmm...här sitter termostatet, mumlar han. Varpå han öppnar sitt eget bagage, där han har en mindre bilverkstad inpackad.
 
Hämtar lite verktyg...


"skruuv-skruuv, och skrap, ock skruv igen. Å VIPS har han bytt termostat.

Taaack säger jag. Det var HUR snällt som helst.
-Jaa då. Det är lugnt säger han, samtidigt som han går husesyn i motorn med ficklampan i munnen..
-Hmm...du har en lampa trasig här ?!
-Oj..ja det har jag inte sett.
Återigen travar han tillbaka till sin bil. Rotar lite och VIPS står han med en exakt likadan glödlampa i handen.
-Jag HADE en, säger han och ler stort.

Skruuv, skruv.. och VIPS lyser det igen.

-Kanon, verkligen perfekt säger jag. Du ska ha stort tack. Jag är SÅ tacksam. Får jag bjuda på en bit mat som tack ?
-Näää.. Jag har ätit precis, svarar han och ska stänga huven..

-Visst f*n, den där huven skulle jag fixa säger han. Den tar ju i där uppe ! Så kan du ju inte ha det...
-Ehh..jahaaa??
Och skruuuv skruuv å böj böj.. och VIPS e den perfekt igen.

-Jaa. Vad säger man ?... Ta dom här pengarna snälla du ? Jag kan inte tacka dig NOG för allt du gjort.
Motvilligt tar denna ängel emot pengarna..
Innan vi ska skiljas åt frågar jag i förbifarten vad han tror det kan bero på, att det är så svårt att vrida på ratten i stillastående..

UPP med huven igen....och skruv skruv, och vriid vriid.
-Prova nu, vrid på ratten ! säger mannen.



-Jaaaaaaa...!! Nu går det lätt som en dans ! vad GJORDE du ??

Vi stänger huven igen, nu hade jag tappat räkningen för vilken gång i ordningen vi gjorde det.

-Jo, jag tycker om denna bilen. Den går som en klocka annars säger jag, och tittar på den delen som är så bleekt i färgen mot all annan lack, där-precis under framrutan.
Han tittar också på det. Jag hinner tänka att nu kan han ju inte gööööra mer. Jag har ju fått hjälp med allt möjligt redan. Så jag avbryter hans tankar med orden: -Njaa, det där är nog så att det är plast eller nåt på just den delen. Inte mycket att göra..
Men det skulle jag aldriig sagt, för ÅTER igen går han till sin bil och rotar i bagaget. verktygen kastas om i jakten på det rätta.
Denna gång tar han fram en flaska  och en trasa och börjar gnooo..

-Nej nu måste du sluuta, säger jag och skrattar. Jag kan inte ta emoot mer hjälp.
-Ja men vi ska bara testa, säger han...
Och gniiid, gniid och gnugg gnugg och VIPS har den samma färg som lacken !!!

Detta är bara för bra för att vara sant.

Vilka eldsjälar det finns, va ?

-En sak ska du veta, att Du har en egen stjärna i himlen.
 

Så ger jag honom en stor varm kram.
Vi ber varandra köra försiktigt, sen skiljs vi åt.


Jag kan ännu inte fatta detta.
Ett guldhjärta !!

ps. Han påminde faktiskt lite om självaste Bosse Bildoktor med..hihi ds.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka vänliga själar det finns <3

Tänk om det fanns fler som honom!

2010-04-09 @ 13:24:58
URL: http://livetmedpyret.blogg.se/
Postat av: zilla

Ohh men gud vilken snäll farbror...där tjänade du in en hel del pengar Katti! Visst e de underbart med sånna otroligt fina människor! :)

2010-04-10 @ 00:24:59
URL: http://vivaladivah.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0